Saturday, June 18, 2011

Tapak projek ALFALFA


Tapak projek alfalfa!

ni lah tapak projek alfalfa aku.. start tanam 16/4/2011 aritu.


Alt Text Alt Text


pic ni aku ambik ptg 16/4, aku tanam pagi 16/4 tu.. lepas siap tanam je, ujan selebat2 membawa sampai ke ptg.. taktau la ape jadi ngan benih alfalfa tu..


Alt Text Alt Text


cerita pasal tapak projek aku ni, ukuran keluasannye adelah lebih kurang 2 x 1 meter persegi(main petik je ni.. batas ni plak dah seminggu sebelum tu aku gemburkan dicampur ngan baja dari sisa arnab(nak bagi super subur kononnye..


Alt Text 



setakat arini, aku sendiri pun tak tau ape dah jadi ngan tapak projek aku ni sebab lum ade mase nak gi tengok.. dah la tiap2 ari ujan je, lebat plak tu.. ujung minggu ni baru nak gi tengok, harap2 keputusannye positif la..

nantikan keputusannye...


seminggu kemudian....


Alt Text Alt Text


camni la rupenye lepas seminggu.. nak ckp byk pun takleh, haluss je.. tunggu la pulak update lagi 2 minggu..


Alt Text Alt Text



Alt Text Alt Text


Ni selepas 3 minggu. Tinggi lebih kurang 4-5cm.. lambat plak nak besar..


17/6/2011(2 bulan)

Alt Text Alt Text


Alt Text Alt Text

ni la hasilnye lepas 2 bulan.. penat ooo menunggu, rase macam dah lame sangat.. rumput dah 3 kali mak aku mesin, tapi pokok ni macam tak besar2 je aku rase.. isk isk isk bile la boleh pungut hasil agaknye...

No comments:

Post a Comment